چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ رحيم 

با سلام و عرض ادب

ايام مبعث رسول اكرم اين پيامبر نور و رحمت بر همگان مبارك

در مورد مباحث مطرح شده بايد عرض كنم اول اينكه اختيار كم و زياد و متوسط از نظر و ديدگاه ماست و با اعمال ما سنجيده ميشود ممكنه در بعضي بسيار كم و در بعضي متوسط و در بعضي يسار زياد باشد و الا اختيار در تعريف كلي خويش اختيار هست و مقياسي براي اندازه گيري كم و زياد آن نداريم مگر اينكه بگوييم اعمال انسان كه اين هم ملاك ثابتي نيست براي اينكه در هر كسي متفاوت و نميتواند ملاك اندازه گيري قرار بگيرد . پس نتيجه اينكه اعمال ما هم ملاك اندازه گيري براي اختيار نيست .

اما مائده در معناي خودش به سفره آسماني كه پر است از بركات گفته مي شود و بحث خوردن خيلي در آيه مطرح نيست بحث بي جان كردن حتي موجود حيواني است كه در ايام حج نبايد آسيبي ببيند چون بحث كشتار هست كه حتي رنجاندن پشه اي كفاره دارد ولي در مجموع بايد گفت در بيان حج و عدالت رعايت انصاف را بايد ديد و در نظر گرفت موفق باشيد و سر بلند

+ زهره 

سلام

در رابطه با عدل و اختيار بايد گفت . ميزان اختيار انسان كم و زياد و متوسط نيست بلكه انسان بطور كلي مختار است اما آنچه باعث آسيب رسيدن به انسان مي شود و گاهي اختيار او را تحت الشعاع قرار مي دهد اعمال اوست كه انسان بسته به عمل خودش يا اطرافيان دچار افزايش و يا كاهش مي شود . نمي دانم منظور از اين جمله كه سركشي انسان بر خدا،باعث درجه بندي آن مي شود چيست ؟آيا بين اختيار مطلق داشتن و عدالت تناقضي هست ؟

و اما اينكه صد بار اگر توبه شكستي باز آي . و اينكه گفته شده خداوند بارها در ايات متفاوت بيان مي كند كساني كه ايمان بياورند وسپس كافر شوند برايشان عذاب دردناك مهيا است . منظور ايمان قلبي است يعني اگر من ايمان قلبي آوردم كه كاري خطا است نبايد به سمت آن بروم ولي اگر رفتم چون خداوند رحمان است پس باز هم دري ديگر از شناخت را برايم باز مي كند تا من به آن سمت با شناخت بيشتري بروم .