ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ رحيم 

با سلام و آرزوي سلامت براي همه دوستان

فكر ميكردم كه كنجكاوي بايد يك معناي مثبت داشته باشد و عاري از بار منفي گردد وقتي اين كنجكاوي را در رابطه با كفر كه زحمت نوشتنش رو كشيديد و در نظر گرفتيد (( كه قول حضرت امير )) را بيان مي كند باورم شد كه اگر در اين مورد هر كسي كنجكاوي داشته باشد قطعا به حق نمي رسد و در فضاي كفر فرو مي رود .

اين را هر كسي مي تواند با تجربيات شخصي خود لمس كند .

تقسيم بندي كفر از روي علم و يا ناداني نيز به نوبه خود براي دشمني حائز اهميت است .

و هنر اين جمله كه مانند يك قطعه الماس در دل اين جملات درخشيدن گرفته نيز خود قابل تامل است

(اخلاص پيام آور اميد و توكل به خداوند يكتاست )

پست الكترونيكي

+

سلام

كسي كه (در امور اعتقادي) كنجكاوي كند به حق نميرسد - بهتر نيست اين جمله روشنتر بيان شود ( امور اعتقادي ) معني شود و حد كنجكاوي نيز مشخص واينكه آيا هر كنجكاوي ركن كفر خواهد شد ؟مثلا ما در يك پست در مفهوم عدل به عدل در عالم برزخ وقيامت پرداختيم ايا اين نيز د معناي گفته شده گنجانده خواهد شد ؟

وَ ما يَجحَدُ بِاياتِنا اِلّا كُلُّ خَتّار ٍ كَفُور ... به اين آيه توجه كنيم ارتباط ختار كفور چيست ؟ آيا يكي از پايه هاي كفر خيانت ومكر است يا اين رابطه به صورت ديگري است ؟مكار ، حيله گر، فريبنده ، پيمان شكن ، نيرنگ باز ، غدار ، خائن ، بي وفا ، بسيار ناشكيبا ...

مجعزه قران چقدر است كه تنها با يك واژه در كنار كفور اين همه پايه كفر رابه ما معرفي مي كند به نظر من هر كدام از معاني واژه ها و به خصوص خود خيانت پايه مهمي است براي كفر يا كفر و خيانت لازم وملزوم هم هستند و يكي بي ديگري كامل نمي شود ... كفر به قران خيانت است به اين كتاب ،كفر به خدا خيانت است به وجود لايزالش ... و خيانت چه گناه كثيفي است ...

آيا كفر نقطه مقابل اخلاص است ؟

اگر دو چيز متضاد را در نظر بگيريم كفر متضاد اخلاص است ؟
آيا يك واژه توانائي اين را دارد كه متضاد چند واژه شود ؟ بر طبق معنائي واژه ها كفر مي تواند متضاد شكر - اخلاص - صبر - دين - ايمان - حق شناس ( عالم ) باشد ... يا گستره كفر به قدري وسيع است كه مي تواند انسان را از بسياري از صفات حسنه نورانيت قلبي و ... دور كند ؟

اگر مورد دوم صحيح است اين كفر چگونه مي تواند همه وجود را خالي كند و خود جايگزين شود ... در تعريف اخلاص هم همين مساله مطرح شد اخلاص ظرف وجود را از هر پلشتي پاك مي كند وفقط خدا را جايگزين مي كند ... اين تفاوت يا ارتباط اخلاص وكفر است .

و در اخر اينكه هر قدم كه مي نهيم در باب قران قدمها به سويمان برداشته مي شود ... بسيار زيبا نوشتيد قلمتان قابل تقدير است كه اجرش با صاحب قرآن

آمين

+ زهره 

سلام

شايد بهتر بود به جاي كلمه كنجكاوي تجسس را به كار مي برديد چرا كه كنجكاوي هميشه سرانجامي نيكو دارد و همراه با تحقيق و تحفص علمي است اما آنچه مخرب است تجسس در امور مي باشد . در بيان زيبايي رابطه كفر با اخلاص همين بس كه ما انسانها در لبه ي تيغ قرار داريم و چه زيبا گفته شد كه تا محتاجيم رو به سوي او مي كنيم و به محض رفع گرفتاري يادمان مي رود و اين همان انسان فراموشكار است كه خيلي زود از ياد مي برد الطاف الهي را .

موفق باشيد