mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ مائده 
بنام خداوند بي همتا با سلام خدمت شما دوست عزيز ، مطلبتون بسيار مفيد بود . اشاره آقاي احمدي به مسئله يقين بسيار جاي تامل داره و بسيار نكته حساس و ظريفي هست . دقيقاً پذيرش يكتايي خداوند همان يقين هست و به قول آقاي احمدي معناي نپذيرفتن وحدانيت خود عين بي يقيني است ... وقتي از توحيد و يگانگي خداوند سخن به ميان مياوريم نبايد فراموش كنيم كه منظور فقط يكتا بودن ذات خداوند نيست بلكه طبق سوره اخلاص و طبق توضيحات شما دوست عزيز : ذات خداوند شريكي نداره ،از عناصر واجزا تشكيل نشده ، قابل تجزيه نيست...( توحيد ذاتي ) صفات ثبوتي خداوند ( مانند علم و قدرت ...) از ذات خداوند جدا نيست ( توحيد صفاتي ) افعالي كه از ذات حق سر ميزند مستقل است و خداوند هيچ نيازي به كمك هيچ چيز و هيچ كسي نداره ، خودش خلق ميكنه ، خودش نعمت حيات و ممات را ميبخشه و بدون اراده خداوند هر قدرتي هيچ است ... ( توحيد افعالي ) - اعتقاد قلبي به اينكه جز خداوند هيچ چيز قابل پرستش نيست ، همه چيز از اوست پس فقط ذات پاك او لايق پرستش و حمد و عبادت است ... ( توحيد در عبادت ) كه شما دراين مورد هم توضيحات خوبي رو ايراد فرموديد . خداوند صمد است : اين جمله چقدر پر مغز و قابل تامل است !!‌؟؟ صمد يعني : سرور ، بي نياز و پاينده ، آنكه همه نيازمند او باشند ، پناه نيازمندان ، دائم و پاينده ، بزرگ و بي نياز. اين كلمه ( صمد ) يك دنيا حرف داره ، يك دنيا معني و مفهوم داره ، يك دنيا نياز به تفكر و تامل داره .... صمد خداوند رو پُر و بي نياز و كامل و خالص معرفي و اثبات ميكنه . پس براي رسيدن به اخلاص فقط اعتقاد به يگانگي ذات خداوند كافي نيست بنده مخلص با تمام وجود به وحدانيت و يگانگي خداوند بزرگ در ذات و صفات و افعال و عبادت رسيده است و با عمق جان دركشون كرده و اينها روحش رو متعالي كرده و به خداوند نزديكش كرده و بنده خالص در عمل به خداوند ثابت ميكنه كه من در ذات و صفات و افعال و عبادت و تمام زيبايي ها و پاكي ها تو را يگانه و بي همتا يافتم . البته طبق اشره به جاي شما ارتباط بسيار خاص و نزديكي هم بين توكل و اخلاص وجود دارد كه در پست ها انشاالله بيشتر به آن پرداخته بشود .
+ رحيم 

بسم الله الرحمن الرحيم

در بررسي ايات ديگر براي اخلاص و اثبات توحيد از طريق اخلاص زحمت شما بسيار قابل تقدير است .

در نقدي كه از روي اخلاص كم و كاست كار گفته ميشه و موجبات رشد رو فراهم ميكنه وقتي بعنوان يه مكمل در نظر گرفته بشه بسيار پسنديده است در غير اين صورت اسباب و وسايلي را فراهم خواهد كرد كه موجبات رنجش خاطر را خواهد شد . ولي انديشه قرآني فارغ از اين هياهو هاي ظاهري خواهد بود كه با اين نوشتار شما انشالله به آن خلوص از كار برسيم .

در پايان از همه زحمت شما كه بيدريغ مي باشد سپاسگزاري ميكنيم و براتون روزگاران قرآني آرزو داريم

پاسخ

سلاموقتي از سرچشمه سخن به ميان ميايد انسان نا خوداگاه ياد زلاترين مي افتد وكاملترين ، در مسير رود حاصل از اين چشمه هر كس به قدر مشت خود آب بر مي دارد و سعادتمند كساني هستند كه مشتهايشان ظرفي مي شود براي استفاده يارانشان ، تنها دلخوشي من مشتهائي است كه از سرچشمه براي سيراب شدن من به سودي رود مي رود و كمال كم خردي است اگر از نوشيدن اين زلالترين برنجم ......