mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+

سلام

واقعا عدم گناه نكردن و اين همه تسبيح و عبادت اجبار ملائك است ؟ و خداوند را نيازي به اين همه اجبار بود ؟‏

نمي توان اختيار را در قالب عشق به معبود حقانيتي دانست باور پذير براي ملائك ؟ ومگر نه اينكه ملائك در ابتداي خلقت انسان چرائي خلقت را سوال نمودند و خداوند با استدلال و ادله قابل قبول آنان را توجيه نمود اينها نمادي از اختيار اين موجودات نيست ؟ وآيا مي شود به اجبار اين همه زمان كسي را مجبور به انجام كاري كرد و پس از آن هر روز تسبيح زيبائي گويند از كسي كه آنان را مجبور كرده ؟

نبايد اختلاف انسان و ملك را در جائي غير از اختيار جستجو كرد ؟ يا نحوه اين اختيار را دوباره به چالش كشيد ؟

دل نمي پذيرد اجبار با اين همه عشق را ...

+ رحيم 

با سلام

اصل قضيه اين است كه كه كسينگفته و يا گفته نشده كه ملائك از روي اجبار خداوند را عبادت مي كنند بلكه طرح مسئله به اين شكل كه اگر به صورت اجبار هم مي بود اين اجبار آنقدر لطيف و ستودني بود كه به چشم نمي آمد براي روشن شدن مطلب به اين مثال ساده توجه كنيم و قشنگيهاي كار رو ببينيم .

فرض كنيم كه ما مادرمان را مجبور باشيم دوست داشته باشيم اما براي اين اجبار دلايل خوبي وجود دارد

1- ما زندگي خود را مديون او ميدانيم

2- او را به پاكي و صداقت مي شناسيم

3- ذاتا اين موجود دوست داشتني است

4- زندگي ما و موجوديت ما از او نشات گرفته است

آيا براي اين اجبار تعريفي هست ؟؟ در ن.ضيح بايد بگم اينكه گفته شد اگر به فرض محال كسي به اجبار هم خطا و خلافي از كسي سر نزند اين اجبار ستودني است و به اجبار بودنش خيلي فكر نميشه در صورتي كه عرض شد دوستان در پست توضيح زيبايي دادن كه از شدت علاقه ملائك ؛ پروردگار پرستش ميشه و در نهايت بايد گفت كه در اصل عبادت ملائك اصلا اجباري نيست براي اثبات طرح مسئله بصورت منفي رو مد نظر گرفتيم كه به نقاط مثبت طرح برسيم والا همه موجودات در اصل موجود شدن نزد پروردگار يكسان هستند و ما بعد از فراغت از جسم تازه زندگي ملك گونه اي را تا قيامت آغاز ميكنيم اين دقت نظر ها انشالله ذخيره قبر و قيامت ما باشه موفق باشيد

+ مائده 

بنام محبوب بي همتا

سلام

هر وسيله كه كمك كند خلقي به كمال برسد شايسته محبت واحترام است ،اين نگاه بايد در ما كه ادعاي خليفه الهي را داريم گسترش يايد هر قدر اين وسيله ارزشمند باشد و راه را سهل وآسانتر كند محبت و احترام بيشتري دارد وبدين سبب است ميزان احترام هركس نسبت به قرآن و پيامبر و آل الله ... هر قدر ميزان درك و شناخت ما از اين وسايل رسيدن به كمال ،بيشتر باشد احترام ومحبت ما بيشتر خواهد بود ...

تمام پست قابل تامل بود و مملو از تلنگر هاي بجا و حساس ، برداشتهاي بسيار بسيار دلنشين و خواندني رو ارائه داديد اينجاست که ميگن : نور عنايت الهي در دل عاشقان پيداست اين برداشتها و تذکرات نتيجه همون نور عنايت الهي هست که چهره ماه و خورشيد رو در برابر درخشش پاکي و قداست دل اين بنده شايسته خداوند ، سياه ميکند .

خداوند خود ، از گوهر معرفتي که در صدف دل شيفتگان قرآن است محافظت ميکند پس بهترين دعا را براي شما ميکنم ( انشاالله هميشه در پناه حق باشيد )

+ رحيم 

سلام سلام سلام

حتي اگر به اجبار هم خطا و خلافي از هر كس انجام نپذيرد اين اجبار بقدري زيباست كه هيچكس توجه به اجباريتش نمي كند .

هر چند كه ميدانيم ملائك بنا به گفته دوستان در پست با عشق و محبت خويش عبادت خدا را انجام مي دهند ‍؛ در هر صورت اين موجودات بشدت قابل احترام هستند و نشانه اين احترام شوگند و قسم خداست به اين معصومين ؛ انجام ندادن گناه به هر شكل ممكن وجوديت هر موجودي را به سمت عصمت مي كشاند هر چند ممكن است خود عصمت نيز درجاتي داشته باشد شاهد اين مدعا تولد نوزادي است كه هيچ گناهي مرتكب نشده و نوعي عصمت را با خود دارد .

در تربيت گفته مي شود اگر فكر و روح را از پليدي دور نگهدارند آنگاه ملكه عصمت به انسان چشانده مي شود و چه بسا انسانهايي كه شافع روز محشر ند مانند شهداء كه به اين مرتبه مي رسند ؛ پاك شدن از آلودگي ها آن عصمت را به ارمغان مي آورد .

اين نشانه هاي عيني دنيايي و ملائك بعنوان نشانه هاي غيبي قابل قسم خداوند مي باشند و دليل قسم خوردن ما به قرآن و انسانهاي پاك و حتي به پدر و مادر بجهت اينكه ما آنها رو پاك ميدونيم از همين مقوله نشأت گرفته مي شود .

خداوند قلم زرين قرآني شما را به عطر حضرت زهرا شفيع روز قيامت ما قرار دهد انشالله