چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ رحيم 

با سلام و عرض ادب

خبر همواره از نظر كذب و صدق اون مورد اهميت واقع ميشه اگر خبر از پيامبري كسي كه مطيع امر خداست داده شود يك خبر صدق و مهم است و به آن ( نباء ) نيز مي گويند حتي اگر اين خبر عذاب و بلاي آسماني نيز باشد كه در جاي خودش خبري مهم است چون از طرف خداوند است باز هم خبر صدق است .

اما بايد بدانيم كه كذب و صدق خبر در ذات خبر نيست زيرا خبر همواره صدق است چون از جانب خداست اين خبر صادق كه از ناحيه خداوند است چگونه به كذب و صدق نبديل ميشود ؟ اين امر فقط توسط ماست يعني وقتي شما خبر صدق رو مي شنويد با دروني سالم اگر بر خورد داشته باشيد خبر سالم ميماند و به جامعه ميرسد مانند خبري كه پيامبران به جامعه منتقل ميكنند واز طرف با دروني نا سالم معلوم است كه چه بر سر خبر ميايد لذا هر چه در جهت خود سازي حركت كنيم به همان اندازه از قرآن استفاده ميكنيم و آيا بنظر شما وقتي انساني متوكل ميشود و خدا امورات آن شخص رو به عهده ميگيرد ايا خبر هاي قرآن به او شفاف تر و واضح تر نميرسد ؟ اينجاست كه اهميت توكل بر خدا مشهود ميشود و اگر ميخواهيم ناقل پيام قرآن باشيم حداقل به دوستان خويش بايد متوكل خوبي باشيم انشالله .

دست شما درد نكنه با توجهي كه به خبر نموديد و باز هم گوشه اي از زواياي توكل رو باز گو نموديد اجر شما نزد خدا محفوظ

+ لاله 

با سلام و تسليت شهادت جواد الائمه(ع)

رابطه بين تکبر و توکل رو بسيار ظريف عنوان کرديد، ممنون

"بين تکبر و توکل هيچ نقطه اشتراکي نيست ، اگر کبر بر وجود کسي مستولي گردد توکل رخت مي بندد.."

اين آيه دعوت گره مخالف با حضرت نوح و در کل همه مخالفان دعوت الهي است به يک نوع تفکر، که حتي با وجود مشورت با شريکان خود و ارائه راه حل مشخص براي مخالفت با دعوت پيامبر، باز هم در برابر قدرت خداوندي که پيامبر او را براي خود وکيل انتخاب کرده بود و به او اعتماد مطلق داشت، هيچ کاري نمي توانستند و نمي توانند، انجام دهند...

با وجودي که رسولان خدا خود مظهر علم و تقوى و خير خواهى بودند و بودن آنها در ميان هر گروهى بهترين وسيله نزول رحمت و بركت از جانب خداوند بوده است.

اين اعتماد به خدا بسيار با ارزش و زيباست..

در پرتو انوار قرآن عزيز موفق باشيد.