تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ مائده 

با سلام و احترام

پس هر چه دانايي و قدرت ما نسبت به مسائل بيشتر باشد توکل ما به خداوند قوي تر و دوري ما از اشتباه محرز تر مي گردد

أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَکُونُ عَلَيْهِ وَکِيلًا آيا آن کس که هواى[ نفس ]خود را معبود خويش گرفته است ديدى ؟ آيا[ مى توانى ]ضامن او باشى ؟

اطاعت هر چيزي يعني عبادت آن ، و اطاعت از هواي نفس يعني معبود قرار دادن هواي نفس ، پس منشاء شرک يعني اطاعت از هواي نفس

و رستگاري يعني رهايي از همين سرسپردگي به نفس وسرانجام مهار نفس زيرتابش خورشيد تابان توكل ، رستگاري يعني همين دانايي و قدرت توكل پرور يا همان توكل آگاهانه دانا پرور .

انشاالله هيچگاه توفيق بودن با قرآن و انشاالله درك صحيح قرآن عزيز را از خود دريغ نكنيم ...خداوند شما وساير دوستان را حفظ كند ...انشالله رحمت خداوند شامل همه بندگان شايسته اش بشود...پست دلنشيني بود با سپاس از زحمات بي دريغ شما و دوستان.

+

سلام

بايد حتما قصه دوباره برادران يوسف را بخوانم تا به اين برسم

جمع انسانها با هدف مشترک و الهي ارتباطي با هم دارند مستحکم که براي ديگران که وجود چنين جماعتي را سر نمي تابند

واقعا من در مورد برادران يوسف به اين باور نرسيدم

پاسخ

با سلام اين جمله شما مال پاراگراف اول هست كه در اون من مطلب جمعيتي با هدف مشترك و الهي رو نام بردم كه ارتباط مستحكمي دارند و بسياري از انسانها ذاتا اينگونه هستند كه چشم ديدن چنين جماعات يك دل و يك مفس و يك باور رو ندارند و براي پاچيدن چنين جماعتهايي واقعا از هيچ حربه اي فرو گذارنميكنند اگر غير از اين رو سراغ داريد بگيد تا روشن ار بشه .و در ادامه اون جمعتي از برادران يوسف رو كه بعنوان جمعيتي كه حامل ژيامي هستند و ميخواهند به مصر در بيان و خطر هم تهديد ميكند آنها رو سفارش پدري روبه همراه دارد كه زخم خورده است و تازه ببينيد متن رو كه ميگه من ضمانتي ندارم براي اينكه متفرق وارد بشيد كه جمعيت شما به چشم نياد تازه براي رستگاري اين دو مطلب سواي از هم توضيح داده شده و ربطي هم به همديگه نداره و در ادامه هم نيستند خود حضرت يعقوب هم ضمانت نميكنه اين باور رو كه شما هم بهش نرسيديد لذا ميگه تضميني نيست براي اين حرف من به اين مطلب توجه كنيم حضرت يعقوب اين توصيه رابه فرزندان خويش هنگام ورود به مصرمي نمايدومتذکرمي شود (( جمعيت همدل شما ممکن است مورد بغض قرار گيرد )) پس من با اين دستور متفرق وارد شدن هم نمي توانم حادثه اي را که از سوي خدا حتمي است از شما بر طرف کنم زيرا حکم فقط مخصوص خداونداست . موفق باشيد و سر بلند يا حق
+ زهره 

سلام خدمت دوستان محترم

دانايي و علم در همه جا مي تواند راهگشاي انسان باشد حتي در بحث توكل و جهل نيز انسان را به ورطه سقوط مي كشاند .

درست است كه توكل ما را به رستگاري مي رساند اما هميشه بايد يادمان باشد كه از خداوند بخواهيم با رحمانيت خود به ما نظر كند كه اگر اين چنين نشود ما چيزي جز خسران نصيبمان نمي شود