درعنوان قسم كه براي اثبات نبوت هست بنظر مي رسد كه به شايستگي اين اثبات انجام گرفته باشد ولي نكته قابل ذكر اين هست كه چون اين اثبات آميخته با عنوان قسم هست مي بايست اين اثبات از اين طريق انجام مي پذيرفت ولي همانطور كه عرض كردم اثبات نبوت انجام گرفت بدون در نظر گرفتن قسم ها .
از طرفي وقتي كه خوب به اين آيات و قسم هاي آن نگاه مي شود بنظر مي رسد مطالب ارزنده اي كه مي شد طرح شود از قلم افتاده است و فقط به اصل عنوان نه در نظر گرفتن قسم و اين عنوان طرح شده است از جمله مسائلي كه جا داشت در اين پست با طرح زيبايي به آن پرداخت مي توان به اين موضوعات نگاه كرد
1- نبوت و قلم
2- نگارش و ماندگاري قرآن و قسم به نگارش و قلم
3- قلم و قسم
4- نبوت و قسم
5- قسم و خلق عظيم
6- آيا خواندن همان نوشتن است ؟
و بسياري موضوعات خوب ديگر كه تا حدودي از آن باز مانديم سعي كردم موضوعاتي رو كه حداقل ميشد به آن پرداخت و باز ماند را ياد آوري كنم تا دوستان هر يك به سليقه خويش از آن بهره ببرند و پيرامون اين مسائل بهش فكر كنند .
بار ها عرضم خدمت دوستان اين بود كه وقتي لغات رو اگر هم نخواستيداستفاده كنيد ازفرهنگ لغات در بياروريم و بنويسيم براي خود وقتي نوشته شود تمام اين روابطي رو كه عرض كردم براي ما مشخص خواهد كرد و جا مانده ها به روشني تشخيص داده مي شود اصرار من به نوشتن لغات و معاني مختلف از يك واژه بر اين اساس هست كه حداقل دوستان از آن كمتر استفاده ميكنند ، ولذا بر اين خواهشم از دوستان و عزيزان هم چنان پاي مي فشارم انشالله كه اين نكات مورد توجه قرار گيردو
سعادت در انس با قرآن است