با سلام حضور همه دوستان بهتر از جان
در اين پست به زيبايي به دو مقوله به حق اشاره شده يكي اقامه حق و ديگري ميزان و ملاك درك اقامه ، حق اينكه متداول هست بين همه مردم كه حق گرفتني است نه دادني از همين موضوع نشات ميگيرد كه حق را بايد اقامه كرد در و اژه عدل هم همين طور هست هميشه گفته ميشه كه عدل را بر پا كنيم و عدل را بگسترانيم و عدل را اقامه كنيم واژه هاي كليدي قرآن هميشه با زيبا ترين تعابير بيان ميشن و اين رو به عينه ديدم اما ملاك اقامه حق از اينكه گفته ميشه فقط حق را خود خداوند بايد اقامه كنند براي اين است كه پاك ترين و خالص ترين و بي نقص ترين و كامل ترين و ........ آنچه كه در كمال ميشه ازش نام برد خداوند است و او شايسته اقامه حق است اما براي اقامه حق در اين جهان با توجه به اشاره شما انسان ميتوند بهترين وسيله براي اين اقامه حق باشه لذا هر چه اين انسان پاك تر براي اقامه حق شايسته تر است بر همين اصل است كه منتخبين خداوند يعني پيامبران و امامان معصوم شايسته ترين افراد براي اقامه حق هستند زيرا از همه آلودگيها به دور هستند اينهم تازه از تفضل خداوند است و حال در يه مقياس پايين تر انساني كه پاك تر و جانش شريف تر مي تواند اقامه حق كند و بي جهت هم نيست كه يكي از نامهاي خداوند همين واژه حق است به زيبا ترين شكل ممكن اين پست نوشته شده و به تمام مزامين اون اشاره شده كلام خدايي همينگونه است (( قّل و دّل)) هم كم و با استدلال خداوند به زيبايي قلمتان بيفزايد انشالله و در راه رسيدن به مفاهيم عاليه قرآن استوار و ثابت قدم بدارد ما را انشالله
سلام
زيباترين جمله نوشتار همين است که :حق اقامه مي شود مثل نماز ،نماز اقامه مي شود ،خوانده نمي شود ، برپا مي شود ، اين حکم الهي است .
و اما
آيا اين احقاق حق هميشگي است !!!!!!
معناي اين جمله را هم نفهميدم کسي که در پي حق باشد به ميزان تلاش خود به اين حق ميرسد
مي شود انساني به دنبال حق از دست رفته خود نباشد