سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یارى خدا آن اندازه رسد که به کار دارى . [نهج البلاغه]
نُّورٌ عَلَى نُورٍ (یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاء)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

آیات : بقره 42 ، آل عمران 71 ، رعد 17 و 19 ، انبیاء 97 ، زمر 71 ، نجم 28

مورد استفاده:: آیات 71 آل عمران و 17 رعد

یَا أَهْلَ الْکِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ ????

اى اهل کتاب چرا حق را به باطل درمى‏آمیزید و حقیقت را کتمان مى‏کنید با اینکه خود مى‏دانید (??)

 

أَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَسَالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَدًا رَّابِیًا وَمِمَّا یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ ابْتِغَاء حِلْیَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ کَذَلِکَ یَضْرِبُ اللّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا یَنفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الأَرْضِ کَذَلِکَ

 یَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ ????

[همو که] از آسمان آبى فرو فرستاد پس رودخانه‏هایى به اندازه گنجایش خودشان روان شدند و سیل کفى بلند

روى خود برداشت و از آنچه براى به دست آوردن زینتى یا کالایى در آتش مى‏گدازند هم نظیر آن کفى برمى‏آید

 خداوند حق و باطل را چنین مثل مى‏زند اما کف بیرون افتاده از میان مى‏رود ولى آنچه به مردم سود مى‏رساند

در زمین [باقى] مى‏ماند خداوند مثلها را چنین مى‏زند (??)

 

تلبسوا : لبّس :عیب آن چیز را فرو پوشاند ، علیه الامر ، کار را بر او در هم و بر هم و مشتبه کرد

 تکتم : آن چیز را پنهان کرد ، از افعالی است که که دو مفعول را طلب میکند ،

 آن سخن را از فلانی پوشیده داشت ، گاهی هم بعد از فعل حرف جر میگیرد ،

 سخن را از فلانی پنهان داشت

همواره در طول تاریخ دو روش شناخته شده در مقابل حق صف آرایی کرده اند با توجه به آیات این پست چنین بر

 میاد که این دو روش آشکارا و روشن بیان شده و همیشه از چشم بسیاری از انسانها که حتی قرآن را تلاوت نیز

می کنند دور مانده است نمونه بارز آن در همه اعصار زندگی انسان کاملا به چشم میخورد و به گمان من حتی در زندگی

 خصوصی انسانها نیز در زمان حضور مبارک پیامبر خدا هم بوده و در زمان ظهور مهدی نیز خواهد بود  و این مرام

 همیشگی انسانهای دنیا پرستی است که دل به این عجوزه دهر دوخته و همه زندگی و تلاش خود را معطوف

آن داشته اند این دو روش عبارتند از .

1- پوشاندن لباس باطل به حق به طوری که از چشم جامعه دور بماند.

2- مخفی نگهداشتن حق و بیان نکردن آن برای جوامع بشری .

بنظر میرسد که این دو یک معنا رو نمیدهد و نیاز به توضیح دارد و سنگینی حق در هر کدام برای خویش در

 اجرا نشدنش بار سنگینی را از گناه به دوش انسان می گذارد شما هم به دقت به این دو روش فکر کنید و ببینید

 آیا واقعا این دو روش یکسان هستند ؟

 با گوش جان به استدلالات دوستان برای فهم قوی تر از این موضوع گوش داده و می شنوم ، به صراحت بگویم که

 اگر عقل و خردمان  را نا دیده بگیریم جز پندار را پیروی نکرده ایم و در این اشتباه دیگر توقع دیدن حقیقت و حق حتی برای

 لحظه ای تامل عبثی است طبق نص صریح قرآن و این موضوع آمیختن حق و باطل را به هم به ما گوشزد می کند و برای

شناخت حق باید ویژگیهای آن را شناخت تا در مسیر انتخاب صحیح قرار گرفت به اجمال چند ویژگی را بر می شماریم

تا انشالله راه گشای ما باشد .

ویژگیهای حق :

1- حق همیشه بعنوان یک پشتیبان نیرومند برای انسان مطرح است

2- حق مانند مرکبی است بسیار آرام و دلنشین که دارنده اش را به سلامت به مقصد میرساند

3- حق خواهی و هم چنین حق جویی به انسان عزت و شرف هدیه می کند و دور بودن از حق جز

 ذلت چیز دیگری به ارمغان نمی آورد عجیب است به این معانی بلند با همه سادگیهایش نمی رسیم

4- از ویژگیهای دیگر حق چیرگی همیشگی حق بر باطل است

5- اگر جویای شرف و ارجمندی و اعتلای خود هستیم باید با حق ،   با فروتنی بر خورد نماییم .

می دانم که به دقت مطالعه میفرمایید حتی خارج از مباحث طرح شده در این پستها اما آنچه که میتواند ما را به

 سر منزلی قوی و در خور راهنمایی کند همانا نظرات و انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان است  ، از این حق طبیعی همدیگر 

 رامحروم  نگذاریم و برای دسترسی به بهترینها این امر پسندید را عملی نماییم انشالله .

 



  • کلمات کلیدی :
  • مرزلن ::: جمعه 88/2/11::: ساعت 1:24 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ