سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]
نُّورٌ عَلَى نُورٍ (یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاء)

بسم الله الرحمن الرحیم

فَاصبرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقُّ وَ لا یَستَخِفَّنَّک الَّذِینَ لا یُوقِنُونَ(60) روم

پس تو صبر کن که وعده خدا درست است ، و آن کسان که یقین ندارند، تو را به سبک سرى وا ندارند (60)

فَاصبرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقُّ فَإِمَّا نُرِیَنَّک بَعْض الَّذِى نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّیَنَّک فَإِلَیْنَا یُرْجَعُونَ(77) غافر(مومن)

پس تو اى پیامبر!صبر کن که وعده خدا حق است پس چه اینکه در حیات تو پاره اى از عذابهایمان را که وعده داده ایم به ایشان بچشانیم و چه اینکه قبل از نشان دادن تو را قبض روح کنیم در هر حال همه آنان به سوى ما برخواهند گشت (77)

صبر: شکیبایی در برابر ناهمواریها ، ناملایمات و مشکلات . مقاومت و پایداری . خود را از چیزی بازداشتن

وَعد : وعده ، نوید

یوقنون (یَقِن،یَقین):باور کردن ، برطرف کردن شک ، ثابت و واضح ، آشکار ، چیزی که با استدلال بدست آید

یَستَخِفَّنَّک(سخف):کم عقلی ، ضعف عقل،انسان سبک و جلف ، سبکسری

بَعض:پاره ای از چیزی ، جزئی از آن چیز ، بعضی  

خداوند متعال میفرمایند: ای پیامبر بر آزار و بی حرمتی ها و ناسزاهای کافران صبر پیشه کن (و عجله ای در درخواست عقوبت آنان نکن) ... صبوراز صفات حق تعالی است (او در عقوبت نافرمانان شتاب نمیکند و با حساب ودرست و دقیق و صد البته به موقع مجازاتشان میکند ) ... مومن میداند که پیشه کردن صبر بر ایمان و یقین او می افزاید ...خداوند بارها از پیامبر گرامی میخواهد که در مقابل این نامهربانیها دل خود را با حمد و ثنای پروردگار و با عبادت او تسلی بخشد ... در واقع آنها قدم در کوی بی حرمتی نهادند اما تو ای پیامبر قدم در کوی دلنشین عبادت بنه .

پیامبر و بنده مومن و خالص خداوند میداند که وعده خداوند حق است و خود صبر حق است پس شکی نیست که اووفادارترین است در وعده اش و قطعاً بهترین یاور پیمبر و بندگان صالحش است .  

راه حق چون آفتاب تابان بر روندگان راهش روشن است و فقط ایمان و باور به این راه و شکیبایی درمسیر این راه است که چشم رونده را بینا و روحش را منور میکند ...

صبر بر طاعت صبر امیدواران است که شکیبایی میکنند تا به اُنس خلوت برسند ، صبر از معصیت صبر ترسداران است که شکیبایی مکنند تا به نور عصمت برسند و صبربر بلا صبر دوستداران است که شکیبایی میکنندکه به نور سلامت و حقیقت برسند.انشالله از لطف و مرحمت خداوند ماهم از این فضیلت عظیم بهرهمند شویم .

ماه صبر آمد،ماه جنگ با نفس امّاره ،(نفس خواهنده هوی است در حالیکه دل جایگاه حق است و خواهنده بلاست ، نفس نظرگاه و جایگاه شیطان و رذیلت است ، و دل نظرگاه حق و رحمن و فضیلت ...)ماه مبارک رمضان ماه مبارزه با گناه است که منشا بی عزمی و بی ارادگی است در انجام فرایض دینی و اخلاقی ... حلول این ماه عزیز و عظیم مبارک

خاضعانه التماس دعا دارم و ملتمسانه از شما و خداوند تقاضای عفو تاخیر ...



  • کلمات کلیدی :
  • مرزلن ::: جمعه 88/5/30::: ساعت 2:45 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ