ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ - 

سلام

ثُمَّ لَمْ تَكُن فِتْنَتُهُمْ إِلاَّ أَن قَالُواْ وَاللّهِ رَبِّنَا مَا كُنَّا مُشْرِكِينَ ?23?

آنگاه عذرشان جز اين نيست كه مى‏گويند به خدا پروردگارمان سوگند كه ما مشرك نبوديم (23) انعام

وَلَوْ تَرَىَ إِذْ وُقِفُواْ عَلَى النَّارِ فَقَالُواْ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلاَ نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ?27?

و اى كاش [منكران را] هنگامى كه بر آتش عرضه مى‏شوند مى‏ديدى كه مى‏گويند كاش بازگردانده مى‏شديم و [ديگر] آيات پروردگارمان را تكذيب نمى‏كرديم و از مؤمنان مى‏شديم (27) انعام

بَلْ بَدَا لَهُم مَّا كَانُواْ يُخْفُونَ مِن قَبْلُ وَلَوْ رُدُّواْ لَعَادُواْ لِمَا نُهُواْ عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ ?28? ولى چنين نيست] بلكه آنچه را پيش از اين نهان مى‏داشتند براى آنان آشكار شده است و اگر هم بازگردانده شوند قطعا به آنچه از آن منع شده بودند برمى‏گردند و آنان دروغگويند (28) انعام

درباره ماهيت روز قيامت كه گفته شده كسي نمي تواند دروغ بگويد در اين آيات اشاره مستقيم به دروغ گفتن مشركان در قيامت مي كند ...

اگر هر قسمي داراي كفاره است ، كفاره قسم هاي خداوند چيست ؟

كفاره قسم هاي انسان در روز قيامت كه ماهيت آن با اين جهان متفاوت است چيست ؟ اگر قيامت فقط محل پاداش وجزا است ؟ آيا انسان توان دادن كفاره را خواهد داشت؟

قسم شيطان در برابر خدا مبني بر ضلالت انسان قسم دروغ نبوده كه عذابي در پي داشته باشد سوگندي است راست كه به آن عمل شده بنابراين به نظر مي رسد تنها كفاره قسم مد نظر باشد ... واگر كفاره قسم پرداخت شود آيا نياز به عذاب قابل تصور است ؟

در مورد عذاب شيطان خداوند در آيات قرآن فرموده (خطاب به شيطان ) ما تو را با همه پيروانت در آتش جهنم وارد مي كنيم ودر اين بيان تقدم وتاخري بر عذاب عنوان نشده ... انساني كه از شيطان پيروي مي كند دقيقا مانند او عمل مي كند كه در طول عمر خود به دليل كبر در مقابل خداوند از ياد او اعراض كرده و فريب وعده هاي شيطان را مي خورد و به تناسب ميزان عمر گناه مي كند شيطان نيز به ميزان عمر خويش همان گناه را مرتكب مي شود بنابراين ميزان عذاب بايد يكسان باشد هر انساني مي تواند به راحتي مثل شيطان شود حتي گستاختر از شيطان كه شيطان عبادت چند هزار ساله داشته و انسان بدون اين پشتوانه كبر مي كند و....

پست الكترونيكي
پاسخ

با سلام و عرض ادب نه در پاسخ به سئوالات كه براي روشن شدن مطالبي رو عرض ميكنم اميدوارم كه تا حدودي شبهاتي رو كه ايجاد شده توانسته باشيم پاسخگو گرديم.دنيا نيز به نوعي محضر خداوند است كه ما همواره در آن حضور داريم اما با ويژگيهاي خاص خودش حال بايد ديد كه اين حضور با حضور در قيامت چه فرقهايي دارد هر چند بر انگيخته شدن در آخرت نيز با همين ماهيت جسماني خواهد بود براي اينكه بتواند شاهدان روز قيامت را همراه داشته باشد اين تفاوتها دنيا و آخرت را در سه فاكتور بيان ميكنيم .1- در ماهيت دنيايي امكان گناه با اغواهاي شيطاني وجود دارد اما امكان گناه و اغوا شيطان در آخرت نيست چون همه حسابها بسته مي شود .2- امكان نفي و اثبات خداوند در دنيا وجود دارد اما چون در آخرن حضور خود خداوند هست ديگر انكار و تكذيب خداوند نيست 3- امكان توبه و بازگشت از گناه در دنيا هست اما براي توبه در آخرت جايگاهي وجود ندارد طبق آيات ذكر شده .با توجه به مطالب بالا و هم چنين اين موضوعات كه در آيه خداوند هست كه گفتگو ميكند نه مشركان و كافران از گفتگوي خداوند از زبان كافران امكان اشتباه ما رو زياد ميكند زيرا در قيامت جز كلام حق چيز ديگري كه صادق باشد نيست و بايد بدانيم كه چون از زبان آنان مي گويد و از درون آنان آگاهي دارد مجال صحبت از كافران گرفته مي شود چون اگر مجال حرف داده شود باز هم گناه مي كردند و از طرف اگر دنيا را آخرت فرض كنيم و مجالي هم برايمان نماند جز به كوله بار گذشته خود به چيز ديگري فكر خواهيم كرد ؟ اينها و مطالب ديگر نشان دهنده آن است كه گفتگويي براي كافران وجود ندارد .براي روشن شدن ذهن مثالي رو مياوريم . ميدانيم كه چيزي از ما انسانها براي خدا مستور و پوشيده نيست اگر شما به موضوعي كاملا واقف باشيد و كسي بخواهد شرح ما وقع را براي شما بيان كند نوع گفتمان ما با آن شخص چگونه خواهد بود ؟؟ و از چه كلامي استفاده خاهيم كرد ؟؟ به چند نمونه از اين نوع پاسخ اشاره ميكنيم نيازي به توضيح نيست ، باز هم ميخواهي كاري بكني كه نتيجه آن مشخصه ؟ بس است ديگر ، بازم هم دروغ ميخواهي بگويي ؟ ...... و چندين جواب ديگر در آيه 23 كه ميدانم كه چه شده و چه مي گويند اينها بازهم دروغ خواهند گفت اين نوع گفتمان خداوند از زبان خودش نشان دهنده اين است كه جوارح يعني شاهدان روز قيامت در اين مقطع پاسخگو خواهد بود چون طبق ايات ديگر قرآن در قيامت كسي نميتواند حرف بزند . در خاتمه خواهش دارم ترجمه آيات ذكر شده را با ترجمه تفسير گونه كوچكي از الهي قمشه اي مطالعه بفرماييد .اما قسم به اسم جلاله خدا به هر صورت كه باشد چه درست و چه غلط داراي گفاره مي باشد كه شيطان قسم به اسم پروردگار ميخورد كه بايد كفاره بپردازد و اين كفاره هم گناه سركشي شيطان از خدا هست و هم همه گناهان مردمي را كه شيطان اغوا كرده باشد . با تشكر فراوان از شما عزيزان كه توجه ميكنيد به مباحث و هم چنين عذر خواهي از بضاعت كم من در مقام پاسخ موفق باشيد