تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ زهره 

سلام

به سوالات مطرح شده در حد توانم پاسخ م يدهم اميدوارم كه گويا باشد در غير اينصورت به بزرگواري خودتان ببخشيد .

1- علت طرح مساله ولايت در اين پست اين بود كه چون عنوان پست در رابطه با وكالت پيامبران بر انسان بود مي خواستم بدانم آيا پيامبران بر انسان ولايت نيز دارند اين شد كه به ناچار بخشي از پست به بيان فرق وكالت و ولايت پرداخته شد وگرنه آيه اي كه بتوان از آن به ولايت رسيد مطرح نبوده است !!!

2- وكالت بالاتر است چرا كه تنها خداوند است كه مي تواند وكيل انسان باشد و اوست كه اختيار در مورد انسان دارد پس وكالت اولي بر ولايت است .

3- در رابطه با ذكر كلمه فاصله تنها معناي كلمه ذكر شده است و از معناي آن اينطور بدست مي آيد كه ولي حد فاصل بين انسان و خالق است كه با توجه به ميزان اتصال ما به ولي جامع شرايط (ائمه و ..) مي توان به توكل بيشتري رسيد و نكته مهم اين است كه آنها تنها واسطه اند و مايه اتصال .

4- در رابطه با ولايت فقيه نيز با توجه به مطالب مطرح شده نظر شخصي خودم را دادم اگر نظر دوستان چيز ديگري است بيان كنند تا استفاده ببرم .!!!

5 - در كليه پستها به بيان اين مسئله پرداخته شد كه وكالت تنها از آن خداست و وكيل انسان تنها و تنها خداوند مي باشد اما ذكر اين كلمه در اين بخش از آن جهت بود كه اگر زماني كار ما در امور دنيايي و قانوني به جايي رسيد كه خواستيم وكيل بگيريم وكيل بايد به خدا شناسي رسيده باشد و قبل از آن خود شناسي كه خود شناسي همان خداشناسي است . پس اين تنها از باب تذكر در امور دنيايي مي باشد .

6- نگهباني بر شخصي دليلي بر هدايت او نيست ، نگهبان تنها نقش متذكر را دارد ، نگهباني خداوند نيز بر ما به معناي تسلط او بر ما نيست بلكه تنها نقش متذكر را براي انسان دارد حال مي خواهيم مي شنويم و نمي خواهيم هم مي توانيم گوشهايمان را بسته نگه داريم .