حال با بررسی اجمالی این قواعد باید نکات حساسی را به نقد بگذاریم
1- اینکه گفته می شود یک مرد و یا دو زن بلافاصله یک معادله غلط در ذهن ما نقش می بندد که یک نتیجه گیری غیر منطقی است که(( یک مرد = دو زن )) و بدین طریق استکه ارزشهای والای زن را نادیده گرفته ایم ، در شکل ریاضی آن بنویسیم (( 1= 2 )) و مگر غیر از این است که ریاضی از یک نوع منطق قوی پیروی دارد حالا از خود بپرسیم آیا چنین برداشتی واقعا قابل قبول هست ؟ و آیا چنین معادله ای را توانسته بدون غل و غش حل کند ؟ و یا طرح یک مسئله غلط فاحش اتفاق افتاده است ؟ پس طرح این موضوع به شکل ریاضی غلط محض زندگی است و هیچ (( دویی وجود ندارد که برابر یک باشد ))
2- در رای گیری همیشه از اعداد اول استفاده می شود مانند 1 و 2 و 3 و 5 و 7 و 11 و ....... و اما می بینیم که(( دو )) تنها و تنها عدد زوج اول است و خاصیت اعداد اول این است که فقط بر یک و خودشان قابل تقسیم شدن هستند و انتخاب ( دو مرد ) و یا ( یک مرد و دو زن ) که انتخاب این دو عدد یعنی 2 و 3 از شاهکار های هستی برای اعاده حق و بر پایی عدالت هست .
3- در محاکم رایی مورد تایید است که از اکثریت آرا تشکیل شده باشد مثل انتخاب اعضاء شورا ها و هیئت مدیره ها و سازمانها و مراکز دیگر بر همین اساس هست که برای داشتن رای قوی باید دو انتخاب دو مرد و یا یک مرد و دو زن انجام می گرفت و بیان می شد .
4- به کرات و به طور قطع ثابت شده است که زنان در شهادت راستگو تر از مردان هستند فارغ از هر نوع جهت گیری مختلف رای دو زن راسنگو وعادله به مراتب از نظر کیفی و کمی قوی تر از رای یک مرد می باشد چون به آن اکثریت مورد دلخواه نزدیک تر است .
5- آراء برابر بر فرض یک مرد عادل و یک مرد غیر عادل برای قضاوت بسیار سخت است و به عدالت نزدیک نیست لذا وقتی با این روش خداوند مهربان از دو زن نامبرده این از برکتهای اجرایی عدالت است .
6- اگر به عدالت خداوندی شهادت داده باشیم خداوند خود این نوع شهادت را بیان کرده است ویا باید بگیوییم که حکمت خداوندی نعوذ بالله غلط است و یا ما چیزی از عدالت را نمیتوانیم لمس کنیم که باور هایمان را خودمان زیر سئوال می بریم .
موارد مذکور آن چیزی است که از متن آیه بر داشت شخصی شده است با توجه به اینکه با این پست بحث عدل را به پایان خواهیم برد برای طرح عنوان بعدی که خواسته و نظر بعضی از دوستان نیز هست و در یک جدایی و انفکاک از گروه مدت زیادی است از فیض رحمت حضورشان بی نصیب شده ایم می باشد عنوان بعدی ما اخلاص بوده و چنانچه نظرات و اشکالاتی به نوشته هست که بتوان در حد بضاعت پاسخگو شد خوشحال خواهیم شد تا با این حرکت رضایت خداوند را انشالله داشته باشیم .
خداوند توفیق ماندگاری روحیه رمضان و تمسک به قرآن را از ما دریغ نفرماید انشالله
سلام بر اهل هدایت
اگر خدا میخواست همه هدایت می شدند
ادامه عناوین هدایت
عناوین هدایت
[عناوین آرشیوشده]
بازدید دیروز: 26
کل بازدید :263896
بررسی آیات صبر در قرآن
بررسی آیات علم در قرآن
بررسی آیات عدل در قرآن
بررسی آیات اخلاص در قرآن
بررسی آیات قسم در قرآن
برسی آیات توکل در قرآن
بررسی آیات حق در قرآن
بررسی آیات هدایت در قرآن
متن قرآن
متن کامل قرآن
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل بیت
دانشنامه موضوعی قران
نمایش کامل قرآن با امکانات جستجو
دسترسی به قرآن
تفسیر المیزان
تفسیر نمونه
قرآن با دو ترجمه
قرآن-حافظ- مولوی-سعدی- شاهنمامه